აზერბაიჯანში 10 წელზე მეტი ასაკის მანქანების იმპორტი აიკრძალა.
აღნიშნული გადაწყვეტილება ქვეყნის მინისტრთა კაბინეტმა მიიღო და
შესაბამის განკარგულებას პრემიერ-მინისტრმა ხელიც მოაწერა.
„ბიზნესპრესნიუსი“ დაინტერესდა, როგორია აზერბაიჯანის წილი,
საქართველოდან ავტომობილების რეექსპორტში.
როგორც სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის საგარეო ვაჭრობის პორტალიდან
ჩანს, 2022 წელს და ასევე, წელს 2 თვეში ქვეყანა ამ მიმართულებით
ნომერ პირველი სავაჭრო პარტნიორი იყო.
კერძოდ, 2023 წლის 2 იანვარ-თებერვალში საქართველოდან რეექსპორტზე
ჯამში 7 425 ერთეული (132,557 მლნ აშშ დოლარი) ავტომობილი გავიდა,
საიდანაც თითქმის, 25% აზერბაიჯანზე მოდის. აღნიშნულ ქვეყანაში
საქართველოდან 32,819 მლნ აშშ დოლარის (2 384 ერთეული ) ავტომობილი
მოხვდა.
შემდეგ პოზიციებზეა: ყაზახეთი 30,619 მლნ აშშ დოლარი (1 571 ერთეული),
ყირგიზეთი -27,164 მლნ აშშ დოლარი (879 ერთეული) და სომხეთი - 26,512
მლნ აშშ დოლარი (1 649 ერთეული).
რაც შეეხება წლიურ მაჩვენებლებს, 2022 წელს საქართველოდან
რეექსპორტირებული ავტომობილების 34% აზერბაიჯანში გავიდა.
უფრო კონკრეტულად, გასულ წელს ქვეყნიდან 903,807 მლნ აშშ დოლარის (79
887 ერთეული) მანქანა გავიდა, აქედან აზერბაიჯანში 308,434 მლნ აშშ
დოლარის (30 452 ერთეული), სომხეთში - 144,762 მლნ აშშ დოლარის (11
932 ერთეული), უკრაინაში - 119,803 მლნ აშშ დოლარის (12 673 ერთეული),
ყაზახეთში - 104,453 მლნ აშშ დოლარის (7 352 ერთეული), რუსეთში -
75,620 მლნ აშშ დოლარის (5 395 ერთეული) და ა.შ.