განათლება
განათლების სამინისტრო: სკოლებში სადაც ეთნიკური უმცირესობები სწავლობენ პარალელური რეალობაა
განათლების მინისტრის მოადგილე ირინა აბულაძე ეთნიკური უმცირესობებით დასახლებულ რეგიონების სკოლებში არსებულ პრობლემებზე ამახვილებს ყურადღებას. აბულაძის თქმით, ასეთ სკოლებში "პარალელური რეალობაა". ამის შესახებ მან განათლების ექსპერტებსა და საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან გამოცდების ახალ მოდელთან დაკავშირებით გამართულ შეხვედრაზე თქვა. მის კომენტარს სააგენტო "ინტერპრესნიუსი" ავრცელებს.

ირინა აბულაძის თქმით, CAT-ის შედეგებს თუ შევაფასებთ, ჩაჭრის 20-25%-იანი მაჩვენებლიდან 20% ეროვნული უმცირესობების სკოლების მოსწავლეებზე მოდის.

„ცალკე კვლევა არის გასაკეთებელი ეროვნული უმცირესობების ნაწილში, რადგან იქ სხვა, პარალელური რეალობაა, სხვა ეროვნული სასწავლო გეგმა ინერგება, სახელმძღვანელოები არ აქვთ საერთოდ. CAT-ის შედეგებს თუ ნახავთ, თბილისში ჩაჭრას რა უჭირს, 20-25% რომ არის საერთო ჯამში, აქედან 20% ეროვნული უმცირესობების სკოლები იჭრებიან. რა გავაკეთეთ 2011 წლის მერე? - გვყავს 40 ათასი სტუდენტი, რომლებიც არსად არ არიან“, - განაცხადა აბულაძემ.

აბულაძის განმარტებით, USAID აკეთებს განათლების შეფასების სისტემის შეფასებას, რომლის შედეგებით 1 თვეში იქნება ცნობილი.

დღეს შეფასების და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ხელმძღვანელი სოფიო გორგოძე განათლების ექსპერტებსა და საერთაშორისო ორგანიზაციების წარმომადგენლებს გამოცდების ახალ მოდელთან დაკავშირებით შეხვდა.

წყარო: imedinews.ge
FaceBook Twitter Google
მსგავსი სიახლეები
საჯარო სკოლების ნაწილში სწავლის
დაწყება შესაძლოა, გადაიდოს. მიზეზი სკოლებში მიმდინარე
სარეაბილიტაციო სამუშაოებია, რომელთა დასრულება სწავლის დაწყებამდე
ვერ ესწრება.
საჯარო სკოლების ნაწილში სწავლის დაწყება შესაძლოა, გადაიდოს. მიზეზი სკოლებში მიმდინარე სარეაბილიტაციო სამუშაოებია, რომელთა დასრულება სწავლის დაწყებამდე ვერ ესწრება.
საგნის გამოცდის, ასევე საგნობრივი
და პროფესიული კომპეტენციების დადასტურების ტესტირებისათვის პრაქტიკოს
მასწავლებელთა და მასწავლებლობის მსურველთა რეგისტრაცია 10
სექტემბრის
საგნის გამოცდის, ასევე საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციების დადასტურების ტესტირებისათვის პრაქტიკოს მასწავლებელთა და მასწავლებლობის მსურველთა რეგისტრაცია 10 სექტემბრის
100 წლის წინანდელი სასკოლო სახელმძღვანელოს მიმოქცევაში
ხელახლა შეტანით რომ იამაყებ, ეჭვი ჩნდება, რომ ახლის შექმნის უნარი
არ გაქვს.- წერს საკუთარ Fაცებოოკ გვერდზე განათლების საკითხებში
ექსპერტი სიმონ ჯანაშია
100 წლის წინანდელი სასკოლო სახელმძღვანელოს მიმოქცევაში ხელახლა შეტანით რომ იამაყებ, ეჭვი ჩნდება, რომ ახლის შექმნის უნარი არ გაქვს.- წერს საკუთარ Fაცებოოკ გვერდზე განათლების საკითხებში ექსპერტი სიმონ ჯანაშია
"რესპუბლიკური პარტიის" წევრის, ფილოლოგიის მეცნიერებათა კანდიდატის ლევან ბერძენიშვილის განცხადებით, სკოლაში იაკობ გოგებაშვილის "დედა ენის" დაბრუნება მავნებლობაა.
განათლების სამინისტრომ სახელმძღვანელოების
ბეჭდვაზე ტენდერი გამოაცხადა. 7 მილიონ 790 239 ათასი ლარი დაიხარჯება
I-VI კლასის 1 817 800 წიგნსა და რვეულზე,
განათლების სამინისტრომ სახელმძღვანელოების ბეჭდვაზე ტენდერი გამოაცხადა. 7 მილიონ 790 239 ათასი ლარი დაიხარჯება I-VI კლასის 1 817 800 წიგნსა და რვეულზე,
2019
წლის სექტემბრიდან უფროსის, წამყვანის ან მენტორის სტატუსის მქონე
ყველა მასწავლებელს ანაზღაურება 150 ლარით და მეტით
გაეზრდება,
2019 წლის სექტემბრიდან უფროსის, წამყვანის ან მენტორის სტატუსის მქონე ყველა მასწავლებელს ანაზღაურება 150 ლარით და მეტით გაეზრდება,
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის
სამინისტროს მიერ ზოგადი განათლების შესახებ კანონში ინიცირებული
ცვლილების საფუძველზე საჯარო სკოლებში საატესტატო გამოსაშვები
გამოცდები გაუქმდა.
განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტროს მიერ ზოგადი განათლების შესახებ კანონში ინიცირებული ცვლილების საფუძველზე საჯარო სკოლებში საატესტატო გამოსაშვები გამოცდები გაუქმდა.
საქართველოს საკანონმდებლო ორგანომ, რამდენიმე
წუთის წინ, განმეორებით მესამე მოსმენით, 80 ხმით 8-ის წინააღმდეგ
მხარი დაუჭირა და დაამტკიცა „ზოგადი განათლების შესახებ“ კანონში
შესატანი ცვლილებები, რომელიც სკოლის დამამთავრებელ კლასებში
საატესტატო გამოცდების გაუქმებას გულისხმობს.
საქართველოს საკანონმდებლო ორგანომ, რამდენიმე წუთის წინ, განმეორებით მესამე მოსმენით, 80 ხმით 8-ის წინააღმდეგ მხარი დაუჭირა და დაამტკიცა „ზოგადი განათლების შესახებ“ კანონში შესატანი ცვლილებები, რომელიც სკოლის დამამთავრებელ კლასებში საატესტატო გამოცდების გაუქმებას გულისხმობს.